Forside
Velkommen til Kajakklubben Krogen

Her kan du se, hvordan du bliver medlem og finde informationer om begynderhold, klubture, løb og træningstider, rostatistik, resultater fra Kronborgløbet og meget mere.



Følg kajakklubben på Facebook


 

 

Se vejrudsigten for Helsingør fra DMI lige nu tryk her



Reparation af kajakker


Ved skade på en af klubbens kajakker så giv besked om det. Brug skemaet her
Krogen Nyt
2021
Fælles arbejdsdag i klubben

Søndag den 28. november er der FÆLLES ARBEJDSDAG i klubben.
Kom og vær med til at sætte de sidste skruer i. Rigmor og Birgit sørger for indkøb af bl.a. spejle, hylder og dørklokke. Der skal ryddes op i sauna-rummet, sættes hylder op i omklædningen, spejle på toiletterne og kroge i badeområderne. Kom og giv en hånd. Vi starter kl. 13 efter en god tur på vandet. Der er nok noget kaffe og kage til de fremmødte håndværkere. :)
Der vil være en længere liste over ting, der kan/skal laves, så vi kan godt bruge mange med forskellige håndværksmæssige evner.
Se mere om julefrokost (4. december) og luciakajak (12. december) i nyhedsmail fra Steen A. Sørensen her.


 
Julefrokost i kajakklubben

Lørdag den 4. december kl. 18 er der julefrokost i kajakklubben Krogen.
Bordet bliver pyntet og I tager mad til fælles buffet og egne drikkevarer med. Så skal vi nok få en hyggelig aften sammen i det nye hus - måske kommer der sjove indslag? Har du nogen?

Tilmelding nødvendig. SU senest 1. decemnber. Du kan tilmeldig dig via klubbens Facebokkside.
Birgit.

 
Lucia kajak

LUCIAKAJAK - Pynt din kajak med julelys og glimmer og deltag i denne skønne juletradition. ❤️

I år ror vi bare i vores egen Nordhavn og over til Kronborg - og synger foran kajakklubben kl 17. 😇😲🎼

Derefter er der gløgg og æbleskiver i klubbens nye klubstuen kl 18. (Tilmelding nødvendig.)🍷 Se mere og tilomeld dig på klubbens Facebookside.
Officiel indvielse af nyt klubhus

Mens solen strålede fra en blå himmel og efterårstemperaturen lå på omkring 15 grader blev kajakklubben Krogens nye klubhus på Strandpromenaden10 A i Helsingør officielt indviet fredag den 29. oktober ved en lille højtidelighed.
Borgmester Benedikte Kier og kajakklubbens formand Steen Agerskov Sørensen foretog den formelle åbning ved i fællesskab at løsne det røde silkebånd ved indgangen til det nye klubhus, og dermed officielt  indvie klubhuset. Og indendørs talte borgmester, kajakklubformand og havnechef Jesper Schrøder om det lange forløb omkring klubhusbyggeri, og de mange fordele, der vil være for alle med det nye klubhus. Ikke mindst øget aktivitet i klubben og på havnen. Og der var tak til kommunen, havnen, klubbens medlemmer osv.
På kajakklubbens facebookside kan du se flere billeder og video fra den officielle indvielse af klubhuset.
Opskrivning til begynderhold 2022

Du kan nu forhåndstilmelde dig til begynderhold, som afvikles i 2022.
Tilmeldingen er ikke bindende, men sikrer dig, at du får information så snart der oprettes hold, og at du har en prioriteret plads i den rækkefølge, du har tilmeldt dig. Du kan tilmelde dig her.
Du kan se mere om, hvordan det foregår på begynderholdene ved at se på program m.m. for begynderholdene i 2021, hvor alle deltagerne gennemførte med succes. Se evt. her.
 
Festlig indvielse af nyt klubhus

Der var festlig indvielse af kajakklubben Krogens nye klubhus på Strandpromenaden 10 A i Helsingør  lørdag den 2. oktober. Omkring 60 af klubbens medlemmer deltog i indvielsen, der bød medlemsmøde, på taler, tak til de mange, der har hjulpet med færdiggørelse og indretning, pågod mad og god musik og festligt samvær. Meget bedre kunne indvielsen af klubbens nye lokaler ikke foregå. Nu mangler barede sidste tilretninger og endelig tømning af det gamle klubhus. Inden indvielsesfesten var der åbent hus i klublokalerne og senere er planlagt en mere officiel indvielse af klubhuset.
På kajakklubbens facebook-side kan du se Kattia Toft Poulsen og Lene Espersens billeder fra indvielsen.
Der er lavet en midlertidig husorden for det nye klubhus, se her.

 
Årets klubkammerat 2021

Et energibundt, blander sig i alt, er alle steder, hjælper til hvor der er behov, ny i klubben, men sikken energi der udvises. Årets klubkammerat er nok kendt af de fleste, der er aktive i klubben.

Sådan omtalte kajakklubbens formand Steen A. Sørensen årets klubkammerat Gitte Pedersen på medlemsmødet i forbindelsen med indvielse af klubbene nye klubhus.  Og der var mange flere rosende ord til Gitte Pedersen, der på grund af sygdom ikke selv kunne være til stede og få overbragt hæder og blomster m.m. Efterfølgende har hun fået både blomster og klubbens lykønskning.



 
 
Klubmestre 2021 og vinder af handicapløb

Rigmor Blichert og Mogens Jarlak blev de helt klare vindere ved årets klubmesterskaber i kajakklubben Krogen. Mesterskaberne blev holdt på sommersæsonens sidste dag, hvor kajakklubben også holdt medlemsmøde, standerstrygning og indvielsesfest af det nye klubhus lørdag den 2. oktober.

Resultaterne fra klubmesterskaberne blev:
5.000 meter:
Damer: 1. Rigmor Blichert. 2. Birgit Vilstrup Mortensen. 3. Lisa Kjær.
Herrer: 1. Mogens Jarlak. 2. Christian Boehm. 3. Anders Jensen.

500 meter:
Damer: 1. Rigmor Blichert. 2. Lisa Kjær. 3. Birgit Vilstrup Mortensen.
Herrer: 1. Mogens Jarlak. 2. Cedric Goueffon. 3 Christian Boehm.

Vinder af årets handicapløb blev Jacob Lindekilde- og dermed årets vinder af "den gyldne træsko" - Nr. 2 blev Cedric Goueffon og nr. 3 Mogens Jarlak- med et sekund foran Rigmor Blichert efter hele sommersæsonen.

 
Udlevering af nøgler til det nye klubhus

Også idenne uge er der to tider til nøgleudlevering til det nye klubhus.
Vi håber de fleste "aktive" ,edlemmer så har fået nøgle inden indvielsesweekenden, men ellers vil vi forsøge at lave en opsamling i oktober.
Udleveringen foregår i det gamle klubhus på følgende tidspunkter:

Tirsdag d. 28. september kl. 19.00-20.00
Torsdag den 30. september kl. 19.00-20.00

Er du ude at ro tirsdags- eller torsdagsroning, så kan du komme forbi straks efter afslutningen af roturen, senest kl. 20.30.
Når du får udleveret nøglen, skal du samtidig overføre 300,00 kr. som depositum via enten MobilePay eller bank:
Nordea: 2255-0565 888 676
MobilePay: 46052
Alternativt kan du overføre beløbet forinden og vise kvitteringen ved nøgleudleveringen.
Det kan tage tid at udlevere nøgler, da vi først "koder" nøglerne ved udlevering, så hav tålmodighed.
Indvielse af nyt klubhus

Lørdag den 2. oktober 2021 er der indvielse af kajakklubbens nye klubhus .Samme dag er der medlemsmøde og standerstrygning.

Der er åbent hus i klubhuset kl. 12-16, medlemsmøde kl. 16-18 og indvielsesfest kl. 18-24.

Samme dag holdes der traditionen tro klubmesterskaber rfra kl. 12-15.

Du kan se mere om dagens begivenheder her.
Havkajakkursus og nyt om klubhus m.m.

I seneste nyhedsmail fra kajakklubbens formand Steen Agerskov Sørensen kan du se mere om start på begynderkursus for havkajakker (med start på hold 1 mandag den 9. august og hold 2 torsdag den 12. august), om Kronborgløbet den 22. august, om kajakopbevaringen og flytning af havkajakker. Og desuden det seneste nyt om det nye klubhus, færdiggørelse, ibrugtagningsdato og udlevering af nøgler m.m. SE HER.

 
Tirsdagsroning for turkajak og surfski 2021

Tirsdagsroning er netop begyndt og er et tilbud til turkajakbegyndere 2021, begynder fra 2020 og alle, der vil ro med i turkajak og surfski som har behov for at komme i gang med roning under trykke vilkår. Der vil være en instruktør tilstede hver tirsdag som vil undervis jer.
Den 15. juli vil der være gæste instruktør Emma Broberg,  der underviser jer i surfski – mist ikke denne dag – det vil være en lærerig surfski dag, hvor du vil få nødvendig og gavnlig viden til at ro surfski – tilmelding på Kajakklubben Krogens facebookside – tilmelding er bindende – første til mølle princip, idet vi har et begrænset antal surfski.
 
Med venlig hilsen
Anders Jensen

 
Se hele programmet for tirsdagsroning her (89.1 Kb)

Rengøring i klubben - ny liste

Kære alle, - også de nye på begynderhold - velkommen til jer, og bliv nu ikke forskrækket over, at den første mail handler om rengøring :-)
 
Først og fremmest 1000 tak til alle, som har bidraget til at renholde klubhuset gennem det sidste år, hvor vi forsøgte med den nye ordning, hvor alle medlemmer inddrages.
 
Jeg ved, at nogle ganske få ikke dukkede op til deres rengøringsuge, og jeg har forståelse for, at det kan være svært at huske, hvornår man havde “tur”, og desuden svært at finde listen, hvis man ikke lige kom ned i klubben. Listen bliver nu lagt på hjemmesiden under Klubben/Rengøring (se link nedenfor), og den vil også hænge på opslagstavlen i klubben.
 
Bestyrelsen har besluttet at lave en ny turnus, når den gamle slutter om 1-2 uger. Listen indeholde alle medlemmer, som forventes at deltage i rengøring, og den er listet i tilfældig rækkefølge (genereret af computeren), og den løber indtil juni 2022.
 
Kan du ikke den uge
Har du ikke mulighed for at gøre rent på det tildelte hold, så må du prøve at bytte med andre - det plejer at fungere fint. Hvis du har byttet hold, så må du gerne skrive til formanden, så vil jeg forsøge at vedligeholde listen.
 
Du får en personlig mail med hvilket rengøringshold, du er på
Det kan måske være svært at finde sig selv på listen, så prøver jeg at gøre det nemmere for dig:
 
Du vil modtage en mail indenfor de nærmeste dage med både dine medlemsoplysninger og hvilket rengøringshold, du er på. Der er også mulighed for via denne mail at rette den information, vi har om dig (adresse, telefon, etc.). 
 
Med venlig hilsen
Steen Agerskov Sørensen

Rengøringslisten- se her.
Masser af opgaver på nyt klubhus

Der er fortsat masser af opgaver, som kajakklubbens medlemmer selv skal udføre i forbindelse med det nyt klubhus. Efter planen overtager klubben bygningen mandag den 21. juni, hvorefter vi skal være klar til at påbegynde det praktiske arbejde omkring dette tidspunkt. Du kan se oversigten over opgaver her.
Hvis du vil være med eller deltage i flere grupper så skriv til formand@kajakklubben-krogen.dk
Hver onsdag aften - foreløbig indtil onsdag den 30. juni - er der møde for alle, der har tilmeldt så arbejdet kan koordineres. De ugentlige byggemøder er kl. 19-20 ved det gamle klubhus. Afhængigt af antal fremmødte og vejret foregår det indenfor udenfor eller indenfor eller i den nye kajakopbevaring. Du kan se tegninger af stueplan og 1. sal af det nye klubhus her.
Nye regler for brug af klubhus og omklædning

Der er indført nye retningslinjer for brug af klubhus og omklædning, baderum m.m. Omklædningsrum og baderum må igen holdes åbne, men med max 2 personer i omklædningsrum ad gangen - og her skal du have Coronapas.
Du kan ro en tur, tage en kajak i bådehallen, skrive dig ind og ud af roprotokollen samt benytte toilettet - uden Corona-pas.
Der vil blive udført stikprøvekontrol for Coronapas. Det er strafbart og kan resultere i bøde, hvis reglerne ikke følges. Derfror kræver klubben, at du overholder reglerne nøje, uanset om du bliver mødt af kontrol eller ej. Se mere om de nye retningslinjer her.



 
Konvertering, konkurrence og kooperation

I den kommende sæson er der mulighed for både konvertering, konkurrence og kooperation. Så har du lyst til at være aktiv i kajakklubben, udvikle dig selv og have det sjovt i fællesskab med andre fra klubben, så kig med i nyhedsbrev fra formand Steen A. Søresen. Om konverteringskursus tur- til havkakajak, begynderkursus tur/surf-holdet, handicapløbet, nøgler til nye klubhus og de mange opgaver, der skal udføres i forbindelse med klargøring af det nye klubhus, efter det er blevet afleveret som "råhus" ca. 14. juni. Se hele hyhedsbrevet her.
Konveteringskursus tur- til havkajak
 
Er du frigivet turkajakroer, har du mulighed for at deltage på klubbens konverteringskursus til havkajak. Det bliver med Lene og Anette, som primær undervisere, flg. dage kl. 18-22:
tirsdag d. 11/5
tirsdag d. 18/5
onsdag d. 19/5
onsdag d. 26/5
Første kursusdag mødes vi omklædte og klar kl. 17.30 ved det gamle klubhus, hvor vi finder kajakker/udstyr til alle.
Tilmeld dig via kommentarfeltet nedenfor. Du skal deltage alle 4 gange for at bestå.
Vi glæder os til at se dig - så kom glad 🙂
Anette Jacqeline Madsen.


 
Ekstraordinær generalforsamling -
vedtægtsændringer


På den orinære generalforsamling den 24. april 2021 var der to forslag til ændring af vedtægterne. Begge blev vedtaget, men klubbens vedtægter kræver, at mindst 1/2 af klubbens stemmeberettigede medlemmer er repræsenteret. Da halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer ikke var tilstede indkaldes indkaldes derfor til en ekstraordinær generalforsamling. Tirsdag den 18. maj 2021 kl. 18.30 (Udendørs foran det gamle klubhus) med afstemning om vedtægstændringerne.Her skal 2/3 af de fremmødte stemme for at forslagene endligt kan vedtages. Tilmelding er ikke nødvendig. Du kan se mere om indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling her. Du kan også se referat fra den ordinære generalforsamling her.

 
 
Torsdagsroning for Havkajak - "blød opstart”
 
 
Så er vi igen startet op med roning i havkajakker om torsdagen. Vi var ude torsdag den 8. april, og det var en stor succes. Torsdags-roning er for alle, der er frigivet i havkajak og målet er, at vi får lavet et godt, trygt og hyggeligt fællesskab om vores roning og sammen bliver bedre roere. Man kan altså godt have haft en pause fra havkajakroningen og så alligevel være med.
Der vil være en instruktør til stede de fleste torsdage, og nogle gange vil der være repetition af de forskellige ro -og redningsteknikker. Der vil blive lavet opslag på klubbens facebook-side hver torsdag, hvor det vil være godt at følge med. 
 
Mvh. Torben
 
Udendørs generalforsamling

Bestyrelsen har valgt at holde årets generalforsamling som et fysisk møde. På grund af corona-restriktioner bliver det holdt udendørs, hvor vi kan være op til 50 personer. Det er Lørdag den 24. april 2021 kl. 16.00 på plænen mellem den nye kajakopobevaring og minigolf.

Klubben vil være vært for noget mad efter generalforsamlingen. For at vide hvor mange der kommer, og hvor meget mad, vi skal stille op med, så skal du tilmelde dig ved at udfylde denne formular senest osdag den 21. april.
Link til tilmelding her.

Afhængig af vejrforholdene kan nogle af de "sædvanlige" punkter udgå, men de står stadig på dagsordenen - den pågældende dag vil vi således beslutte hvilke punkter, der udgår, og i stedet blivcer informeret via nyhedsmail. Se indkalde og dagsorden her.
Rejsegilde på kajakklubbens nye klubhus

I strålende forårssol fejrede Havnen/Helsingør kommune, kajakklubben og B&O Byg rejsegilde påkajakklubbens nye klubhus torsdag den 24. marts. I den officielle del deltog repræsentanter for havnen, byggefirmaet, kajakklubben og kommunen ved borgmester Benedikte Kiær.Og senere på dagen fejrede kajakklubbens medlemmer begivenheden. Her oplyste formand Steen A.Sørensen, at klubhuset efter planen står klar til aflevering til kajakklubben 14. juni. Herefte rskal klubbens egne medlemmer selv færdiggøre en del af det indvendige arbejde - maling, køkken, sauna m.m.

 
Regnskab for kajakklubben 2020

Regnskab for kajakklubben Krogen skal i henhold til § 4 stk. 8 i klubbens vedtægter være tilængeligt for medlemmerne senest 15. marts. Da medlemmerne ikke kan komme til at se regnskabet i klubben p.g.a. corona-smittefare kan det derfor nu ses på hjemmesiden under menu-punktet For medlemmer (generalforsamlinger).
 
Nyt klubhus rejser sig

Opførelsen af kajakklubbens nye klubhus er i fuld gang, og går alt efter planerne vil der være aflevering af råhuset og den del, som byggefirmaet står fo,r den 14. juni 2021. Herefter kommer klubbens egen aptering m.m.
Se mere om klubhus og de seneste informationer om kajakklubben i nyhedsmail fra formand Steen S. Sørensen her.
Tre begynderhold i 2021

Der er planlagt tre begynderhold i 2021. Der bliver prettet et turkajak/surfski-kursus i forsommeren og to havkajak-kurser i sensommeren.
For de kommemnde turkajak/surfski-kursister er der informationsmøde i kajakklubben tirsdag den 4. maj og kursusstart lørdag den 29. maj.
For havkajak er der kursusstart for hold 1 mandag den 9. august og for hold 2 torsdag den 12. august.
For alle tre begynderhold er der fælles afslutning fredag den den 27. august. Du kan se mere om kurserne her.
Kontingent for 2021 - betal inden 31. januar

Selv om vi har haft mange udfordringer med nedlukning ifm. Corona så fungerer vi stadig som klub. Og udsigterne til et fornyet, godt klubliv er meget positive, både på grund af den forhåbentlig snart overståede nedlukning, men også fordi vi i 2021 kommer til at tage både den ny kajakopbevaring og det nye klubhus i brug. Derfor håber jeg, at du vil fortsætte som medlem i 2021. Kontingentet skal indbetales senest 31. janauar 2021 via kontooverførsel ellerMobilPay, skriver Steen Agerskov Sørensen i nyhedsmail til kajakklubbens medlemmer.
Du kan se mere om kontingent, klubben, klubhus m.m. i nyhedsbrevet her.

2020
Nye corona-regler og seneste nyt om kajakopbevaring og klubhus

Så er det tid til endnu en nyhedsmail, hvor du kan læse om:
 - Corona - med den allerseneste opdatering fra dagens pressemøde
 - Noget fra formanden
 - KM-krus
 - Status på kajakopbevaring
 - Status på klubhus

I forbindelse med de nye, stramme retningslinjer vedrørende Corona, så skal du nu ikke bruge klubbens computer (se nærmere i nyhedsmailen), men du kan registere dine ture i en formular, som du kan bruge fra din telefon eller private computer.
Vi har også oplevet problemer med ro-protokollen, så her kan formularen også bruges.
Dine registreringer vil efterfølgende blive opdateret i roprotokollen.
Med venlig hilsen
Steen Agerskov Sørensen
Se nyhedsmail her




 
Nyt om Corona, kajakopbevaring og klubhus

I nyhedsbrev for formand Steen A. Sørensen kan du se de seneste informationer om blandt andet Corona, kurser, rengøring i klubhuset og de seneste nyheder omkring kajakopbevaringshuset og om bygningen af den nye klubhus, der nu  er kommet i gang.
Efter den nye plan ser det ud til, at det nye klubhus vil være klar til indflytning i juli 2021, og at det gamle klubhus rives ned i august 2021.
Læs mere i nyhedsbrevet her.

 
Regnskab og budget godkendt

Kære medlemmer,
med lidt forsinkelse kommer her resultatet af afstemningen om godkendelse af regnskab for 2019 og budget 2020:
Alle stemmer, som blev afgivet, var FOR både regnskab og budget. Der var 28 stemmer i alt, heraf 0 stemmer afgivet via brev.
Det vil sige, at der ikke var nogen, der stemte imod. Det gør afstemningskontrollen lettere, da resultatet kun kan ændres ved at mindst 14 medlemmer mener, at de har stemt imod.
Hvis du har afgivet stemme og har stemt imod, så skriv senest lørdag den 17. oktober til formand@kajakklubben-krogen.dk

Resultatet betyder altså, at den siddende bestyrelse kan arbejde videre med det vedtagne budget som grundlag.
Data, som du har afgivet via onlineafstemningen, slettes lørdag den 17. oktober.
Med venlig hilsen
Steen Agerskov Sørensen
formand@kajakklubben-krogen.dk
Tlf. 2880 9659
Årets klubkammarater 2020

Til standerstrygningen lørdag den 3. oktober, blev der udnævnt "Årets klubkammerat", som vi har gjort til tradition til medlemsmødet i forbindelse med Standerstrygningen.
Prisen gik i år til en "hel familie", som har bidraget med mange forskellige ting i løbet af årene, og tillige også det seneste år - det gælder i særlig grad ungdomsroning og Kronborgløbet. Det er familien Trab Rasmussen - Melanie, Benjamin, Annette og Bo, som gennem deres indsats, aktivitet og tilstedeværelse er blevet en fast støtte i klubben. "Kurven" står til afhentning i klubben, og vi mangler så bare at få lavet en plakette med navn på.
Tillykke med det til jer alle fire !
Steen.
33.205  roede km i 2020

Der blev roet ikke mindre end 33.205 km i den rosæson, der sluttede med standerstrygning i kajakklubben Krogen lørdag den 3. oktober 2020.
Det er2.326 km mere end året før - på trods af Corona-nedlukninger m.m.
Helt i top lå John Franijeur med 2020 roede km, fulgt af Sanne Gudmann med 1937 og Chr. Boehm med 1670 km.
Du kan se mere under rostatistik, klik her.
Klubmestre 2020

Umiddelbart før standerstrygningen
holdt kajakklubben Krogen årets klubmesterskaber - på trods af en ganske kraftig vind fra sydøst.
Klubmester i 5000 meter blev:
1. Christian Boehm
2. Stein Trosvik
3. Anders Jensen.
For 500 meter:
1. Christian Boehm
2. Cedric Goueffon
3. Anders Jensen og Jakob Lindekilde.
I årets handicapløb blev vinderen Cedric Goueffon, nr. 2. Birgit Vilstrup Mortensen og Lisa Kjær og nr. 3 Christian Boehm. Det blev meget tæt samlet løb med kun 43 sekunder mellem nr. 1 og 3 efter hele 13 løbsdage.





 
Afstemning om regnskab 2019 og budget 2020

Der er nu afstemning om godkendelse af kajakklubbens regnskab for 2019 og om vedtagelse af budget 2020. Afstemningen slutter lørdag den 3. oktober 2020 kl. 15.00 - to timer før standerstrygningen kl. 17.00.
Afstemningen foregår dels som en online afstemning for alle som har net-adgang eller som brevafstemning med en afstemningsseddel som kligger i klubben.
Du kan se mere om proceduren omkring afstemningen og også regnskab for 2019 og budget 2020 med forklaringer til de væsentligste punkter under "For medlemmer/Generalforsamlinger" på hjemmesiden. Adgang hertil kræver password, der kan fås hos bestyrelsen eller hos webmaster@kajakklubben-krogen.dk



 
Standerstrygning lørdag den 3. oktober

Kajakklubben holder (udendørs) standerstrygning lørdag den 3. oktober kl. 17 ved klubhuset. Klubben vil give "en lille en", og vi tager flaget ned som traditionen foreskriver. Og hvis der ikke er for mange deltagere, kan vi også rykke indenfor - det må vi se til den tid.

Det vil også være på denne dato, at vi starter en ny sæson i ro-protokollen, og det er nu, du skal få roet de sidste km, hvis du vil have et 500-km krus for sæsonen 2019-2020.
Generalforsamling udskydes -
afstemnning om regnskab


På grund af situationen omkring Corona mener bestyrelsen i kajakklubben Krogen ikke, at vi kan indkalde hele medlemsskaren til generalforsamling. Derfor foreslår bestyrelsen, at den siddende bestyrelse fortsætter indtil næste ordinære generalforsamling den 24. april 2021 samt at der udskrives en afstemning om godkendelse af regnskabet for 2019 og budget 2020. Afstemningen vedrørende regnskab og budget vil være elektronisk.
Du kan se mere i nyhedsbrev her.


 
Pladser i bådehal og nyt om corona

Der er ved at blive udarbejdet plan for opbevaring af kajakker i den nye kajakopbevaring. I en opfølgning på seneste nyhedsbrev fra formand Steen A. Sørensen kan du se mere om proceduren omkring tildeling/fordeling af pladserne i det nye bådehus.
Derver desuden ændret lidt på retningslinjerne for Corona. Blandt andet
kan saunaen igen benyttes. Du kan se mere i nyhedsbrevet her.
Rekord-mange deltagere i Kronborgløb

Der deltog 75 kajakker med omkring 90 roere i årets Kronborgløb. Det var højeste antal deltagere i mange år. Flest i surfski med hele 46 kajakker, der ligesom deltagerne i havkajak og turkajak roede fra Gilleleje til Helsingør.
Du kan se resultatlisten fra Kronborgløbet 2020 her.
Start på byggeri  af nyt klubhus i oktober

Alt tegner til, at starten på byggeriet af nyt klubhus for kajakklubben Krogen begynder i oktober med afslutning i maj/juni 2021. Det fremgår af nyhedsbrev fra formand Steen Agerskov Sørensen. I nyhedsbrevet fortælles bl.a. også om Kronborgløb, begynderhold, rengøring, kajakopbevaring m.m. Sammen med nyhedsbrevet ligger også tegninger af det nye klubhus, både af stueetagen med omklædning m.m. og af førstesalen med klublokaler og køkken. Du kan se nyhedsbrevet her.
Torsdagsroning for havkajak

Så er der torsdagsroning igen [havkajak].
Det starter nu på torsdag den 6/8 klar kl 18.
Der vil være super dygtige og topmotiverede instruktører til stede - du får ikke et meget bedre tilbud i år .👌
Programmet er åbent, men tekniktræning skal vi have (alle kan jo selv ro en almindelig hyggetur) - har du ønsker, så sig frem - enten her eller på dagen.
Har du mulighed for at afsætte de næste torsdage, og gerne ind i september, så kan vi lave et forløb, så du får opfrisket det meste, og bliver bedre og mere sikker. 🙂
Vær forberedt på vandgang og redninger. Hver gang.
Vi forsøger at lave hygge/opsummering efter roning (tilbehør til hygge er velkomment).


Regnskab for kajakklubben

Regnskab for kajakklubben Krogen skal i henhold til § 4 stk. 8 i vedtægterne være tilængeligt for medlemmerne senest 15. marts. Da medlemmerne ikke kan komme til at se regnskabet i klubben p.g.a. corona-smittefare kan det derfor nu ses på hjemmesiden under menu-punktet For medlemmer (generalforsamlinger).

 
Nyt klubhus og kajakopbevaring

De seneste nyheder om klubhuset er, at vi nu har en nogenlunde rettesnor for hvad råhuset kommer til at indeholde. 
Planen er stadig, at råhuset skal være klar i efteråret.

Kajakopbevaringen er overdraget til Kajakklubben af Kommunen. Vi har etableret et under-udvalg til klargøring af Kajakopbevaringen.
Vi håber, at vi kan flytte kajakker engang i starten af sommersæsonen - men vi afventer det første spadestik af klubhuset, idet dette indikerer, at vi nu har en samlet løsning for hele klubben. Se mere i nyhedsbrev februar 2020.

 
Ny kajakopbevaring og nyt klubhus

Vi står overfor at skulle flytte i nye faciliteter, og vi begynder med kajakopbevaringen inden sommersæsonen starter - der mangler nogle detaljer før den er helt klar.

Projektet for klubhuset er under udarbejdelse og vi regner med, at vi har en nogenlunde detaljeret plan, når vi kommer hen i februar. Det skulle dog være sikkert og vist, at vi kan flytte ind engang når sommersæsonen slutter i oktober.
 
Indtil da bliver vi boende i det gamle hus og bliver derfor ikke hjemløse eller skal bo i midlertidige lokaler. Det fremgår af nyhedsbrev fra formand Steen A. Sørensen. Se mere her.


 


 
Kontingent for 2020

Det er nu igen på den tid, at vi skal betale kontingent, og satserne er uændrede ift. sidste år.
 
Kontingentsatser 2020:
Senior                                1500 kr.
Aktiv/familie                       1600 kr.
Ungdomshold                       900 kr.
Lærlinge/studerende           750 kr.
Gæstemedlemsskab             600 kr.
Støttemedlem                      100 kr.
 
Indbetaling til klubbens konto senest 31. januar 2020:
Konto 2255 0565 888 676
MobilePay 46052
Husk: anfør navn og medlemsnummer
 
Se mere om kontingentsatserne her
 
Med venlig hilsen
Steen Agerskov Sørensen
formand Kajakklubben Krogen
tlf. 2880 9659

2019


 
Gang i byggeri af nyt kajakhus

Byggeriet af kajakklubben Krogens nye kajakopbevaringshus er nu i fuld gang. Bygningen opføres ved siden af sejlklubbens jollehus ved havnen - med meget kort afstand til isætningsplatformen i havnen.
Der sker i øvrigt en del ændringer i forbindelse med nyanlæg af strandstien omkring det gamle klubhus. Se mere herom på klubbens Facebook-side.
30.879 km i seneste år

Der blev roet i alt 30.879 km i den seneste sæson. Det vil sige fra 6. oktober 2018 til standerstrygningen den 5. oktober i år. Det var 2.499 km færre end året før. Statistikken viser samtidig, at 23 af klubbens medlemmer har kvalificeret sig til årskruset med 500 km roning i egen kajak i år. Helt i top ligger John Franijeur og Sanne Gudmannsen med henholdsvis 1.646 og 1.500 km. Du kan se mere om rostatistikken her.
Anders årets klubkammerat 2019

Anders Jensen er kåret som årets klubkammerat 2019. Det skete i forbindelse med medlemsmødet/standerstrygningen 5. oktober.
Begrundelsen for at give årets pris til Anders er, at han er med alle steder, altid er positiv og bidrager meget til livet i kajakklubben Krogen.
Anders Jensen er medlem af bestyrelsen, instruktør for begynderholdene, står som leder af Kronborgløbet og meget, meget andet. Til lykke.
 
Kajakklubben får eget klubhus

Planen om fælles klubhus i sejlklubbens Jollehus er opgivet af kommunen

Efter det fælles informationsmøde på Kulturværftet for de to klubbers medlemmer gik havnen og de relevante ledere fra Helsingør Kommune i tænkeboks for at tage en endelig beslutning om, hvilken vej der skal gås for at sikre Kajakklubben Krogen nye foreningsfaciliteter.
 

Beslutningen er blevet at skrinlægge ideen om et fælles klubhus i Jollehuset for kajakklubben og sejlklubbens ungdomsafdeling. I stedet arbejdes der videre med etablering af et selvstændigt klubhus til kajakklubben. Det projekterede kajakopbevaringshus opføres – dog nu uden det på tegningerne viste tørreloft til sejlklubben for enden af bygningen.
Sådan hedder det i en henvendelse til Kajakklubben og Helsingør Sejlklub fra Helsingør Kommune
/Helsingør Havne.
Du kan se henvendelsen som word-fil herunder.
Beslutning vedr. Jollehuset (60.6 Kb)

Seneste nyt om nyt klubhus

Du kan se de seneste nyheder omkring kajakklubbens nye klubhus med referater fra Helsingør kommunes og havnens fællesmøde for kajakklubben og Helsingør Sejlklub samt refarat fra møde i kajakklubben om klubhusplanerne. Med referaterne ligger også tegninger m.m. over et evt. nyt klubhus og nyt bådehus. Du kan se referaterne under Andre møder.
Der er kun adgang til denne del for medlemmer af kajakklubben. Password til medlemssiderne fås hos et af bestyrelsens medlemmer eller hos webmaster@kajakklubben-krogen.dk


Ny oversigt for bådehal

Her er den nye oversigt over bådehallen - check lige om din kajak stadig er der. Der er et par kajakker uden synlig nummer - de ryger i containeren ved næste rokade, hvis der ikke er nr. på (skal være synlig på bagenden, når den ligger på sin plads) - Det er kajakker på pladserne 1A3 (Peter A), 1C4 (Markus F), 4C3 (Anders J) og 4D3 (Henrik V).
Oversigten bliver printet og hængt op i bådehallen, og den ligger på hjemmesiden under Kajakker/Bådehal.

Steen.
(du kan også klikke på billedet for at se oversigten)
2018
Nyt nummer til MobilePay

Der er fra 31. august 2018 indført et nyt nummer, når du bruger MobilePay ved betalinger til kajakklubben Krogen.
Det gamle nummer kan ikke længere anvendes.
Det nye nummer er 46052.
Nyt ordensreglement

Bestyrelsen har vedtaget et nyt ordensreglement for kajakklubben Krogen - med blandt nye regler for bådplads i klubhuset. Du kan se det nye reglement her.
Aktivitetskalender


Vælg kalendervisning
1 uge
2 uger
1 måned
3 måneder
Alle
27-10-2021
-

Viser: Alle dage
12-12-2021
Lucia kajak kl. 16 ved Klubhuset. Kl. 18 gløg og æbleskiver i klushuset.


Vælg kalendervisning
1 uge
2 uger
1 måned
3 måneder
Alle
Kajakklubben Krogen - CVR 29885605 | Strandpromenaden 10A | 3000 Helsingør | Tlf.: 35100838 - E-mail: formand@kajakklubben-krogen.dk